Zbierka predĺžená: Darované notebooky pomôžu znevýhodneným stredoškolákom

 

Košický samosprávny kraj pomôže znevýhodneným stredoškolákom, ktorí v čase pandémie nemajú potrebné technické zabezpečenie pre výučbu z domu. Župa oslovila firmy v kraji, aby sociálne slabším žiakom darovali nevyužívané notebooky, počítače alebo tablety. „Prostredníctvom výzvy sme oslovili kľúčových hráčov v IT sfére v našom kraji, aby pomohli vytvoriť znevýhodneným žiakom lepšie podmienky na výučbu z domu. Veľmi príjemným prekvapením je, že už v prvý deň výzvy zareagovala spoločnosť DT IT Solutions Slovakia, ktorá pre našich žiakov prisľúbila 80 až 100 notebookov. Prístup k informačným a komunikačným technológiám výrazne zvýši kvalitu vzdelávania našich sociálne slabších žiakov. Preto za každú takúto pomoc ďakujeme,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Pomôcť môžu firmy aj jednotlivci. Ak majú vo svojej spoločnosti alebo doma notebooky, počítače či tablety, ktoré už nepoužívajú, môžu sa prihlásiť na e-mailovej adrese pomahame(@)vucke.sk. Košický samosprávny kraj je zriaďovateľom 63 stredných škôl, na ktorých študuje viac ako 23-tisíc žiakov. Podľa predbežných informácií od riaditeľov škôl by notebook, počítač alebo tablet potrebovalo viac ako 1 100 stredoškolákov, ktorí sa vzdelávajú z domu. „Naše stredné školy už v rámci svojich možností zapožičali vlastné notebooky pre niektorých znevýhodnených žiakov. Majú však obmedzený limit a prirodzene nedokážu naplniť potreby všetkých. Verím, že vďaka našej výzve dokážeme pomôcť väčšine z nich,“ dodal župan Trnka.

Stredné školy 12. októbra opätovne prešli na dištančné vzdelávanie. Avšak nie každý má na vzdelávanie z domu vhodné podmienky. Skúsenosti z prvej vlny pandémie ukazujú, že vzdelávanie na diaľku nie je plnohodnotné najmä pre sociálne slabších žiakov. Košický samosprávny kraj už v prvej vlne pandémie pomáhal znevýhodneným žiakom a distribuoval im pracovné listy. Pre potreby súčasnej doby je však základné technické vybavenie nevyhnutné.

Autor/zdroj: vucke.sk
Zverejnil: Mgr. Jana Jánošíková

Publikované dňa 28. január 2021